Friday, March 27, 2009

KELUARGA BAHAGIA

Semalam, Khamis 26 Mac, 5 orang sudent UKM datang interview saya tentang Eurofine, tentang visi, misi dan pengurusan produksi. Interview yang seharusnya dibuat jam 10am hanya bermula pada jam 12.30pm kerana kelewatan mereka sendiri dan berakhir jam 1.30pm. Saya perlu berkejar ke RTM pula kerana menghadiri menyuarat syarikat yang punya kontrak dengan RTM. Dalam 1 jam itu rasanya saya telah beri mereka kefahaman tentang pengurusan staff dan produksi. Harapnya begitulah....


Eurofine punya staff yang telah bekerja sejak tahun 1994 lagi. Saya adalah orang ke tiga yang menyertai Eurofine selepas Ida Rahayu dan Jamil. Syawal yang bertugas sebagai editor telah bekerja lebih dari 10 tahun. Zuraida, Roshidi, Jason telah menyertai Eurofine lebih 8 tahun. Begitu juga dengan Linda. Kami bekerja bagai satu keluarga yang harmoni. Saling memahami tugas dan keperluan syarikat. Gembira bekerja bersama mereka yang mengerti.


Malam ini Linda dan Datin Rozita berangkat ke Cannes, menyertai pasar filem di sana selama seminggu. Mereka punya misi untuk membeli program luar negara untuk dibekalkan ke RTM. Bunyinya nampak indah kerana boleh makan angin ke Peranchis! Tapi hakikatnya, itulah kerja, itulah amanah. Jika tanya pada Linda, dia lebih suka untuk bekerja di office sahaja dari pergi ke Cannes. Dan pemergiannya membuatkan sebahagian tugasnya perlu diambilalih oleh saya dan unit saya. Begitulah keluarga bahagia!

No comments:

Post a Comment