Saturday, March 21, 2009

BORA OMBAK

Semalam Eurofine buat Press Conference sebuah rancangan majalah bertajuk Jelajah Kasih di Bora Ombak, Ampang. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan baik. Tahniah buat Linda yang bertungkus lumus merealisasikan PC tersebut. Juga buat Irwan yang terpaksa balik lewat beberapa hari. Sepatutnya PC tu dibuat pada hari Khamis, 3.30 petang. Semua dah gembira sebab Ketua Pengarah RTM yang baru beberapa hari dilantik ke jawatan tersebut dah beri persetujuan untuk datang. Malangnya Cik Ida batalkan sehari sebelum PC dibuat. Kelam kabut Linda dan Irwan hubungi semua press dan terpaksa fax semula surat jemputan memberitahu tarikh dan masa yang baru. Mujurlah press majalah dan akhbar utama datang jugak. Antaranya dari Utusan, Berita Harian, Harian Metro, NSTP, Jelita dan berita RTM sendiri. Terima kasih daun keladi, lain kali datangla lagi....Turut hadir Puan Hjh Norlina Hj Alawi, pengasas PERNIM dan anak-anaknya, penghuni PERNIM seramai lebih 20 orang.


Bora Ombak bukanlah satu tempat yang bagus untuk buat PC. Ruangnya agak sempit, lantainya hanya dibaluti simen biasa tanpa alas, pentasnya dibiarkan bersepah macamtu aje, toiletnya cuma ada 2, itupun tidak begitu bersih, tidak menarik dan lampu di ruang restorannya malap, gelap! Pihak RTM sukar buat rakaman kerana pencahayaan yang terlalu kurang. Malang sungguh! Mujur KP tak datang kalau tidak bikin malu jer... Linda tak nak buat lagi kat Bora Ombak, katanya. Baguslah... baikla buat kat hotel je di masa-masa akan datang.


Walaupun ada kekurangan di sana sini, namun program Jelajah Kasih mampu menitiskan airmata mereka yang hadir di petang yang suram tu. Klip Video Jelajah Kasih yang hanya berdurasi 5 minit memaparkan kisah sedih kanak-kanak pengidap HIV/AIDS dan anak-anak pengidap HIV/AIDS. Kak Zai, Puan Rohana dari RTM kelihatan beberapa kali mengesat airmata ketika menonton klip video tu. Masa menghirup soto, sekali lagi mereka menangis bila dipertontonkan klip yang berdurasi 30 minit. Saya kira program Jelajah Kasih ini berjaya di tangan pengarah dan penulis skripnya, Haliza Misbun! Saya akan bercerita lagi tentang program ini di masa akan datang.




No comments:

Post a Comment