Monday, March 16, 2009

ITALY

Eurofine akan bercuti ke Italy! Seronoknya!! Pegi 30hb Mei selama 8 hari. Antara yang akan dikunjungi ialah Roma, Vatican City, Florance, Pisa, Venice, Verona dan Milan. Sebenarnya saya berharap biar tak pergi ke Italy sebab saya dah pernah bercuti sakan kat sana pada tahun 2003. Walaupun dah lama, tapi masih segar lagi dalam ingatan keadaan di Roma, Pisa dan Florance. Cuma yang teringin nak dikunjungi ialah Venice. Tak apalah. Janji free! Dan paling menggembirakan bila 99% staff Eurofine dapat pergi kecuali Fiza, salah seorang yang bekerja di bahagian akaun. Kasihan dia. Dia tak sanggup tinggal anak sebab trip kalini cuma boleh bawak suami atau isteri sahaja. Mujurlah Syawal, salah seorang editor yang dah bekerja lebih 10 tahun dapat pergi sebab anak dia belum berumur 2 tahun. Aezie Nur? Anak saya dah berumur 2 tahun 6 bulan. Aezie dikecualikan sebab saya salah seorang pengarah syarikat. Kalau dia tak pergi, memang saya tak nak pergi jugak.


Sebenarnya dah banyak negara yang saya lawati sejak 1994 antaranya Peranchis, India (2 kali), Korea, Australia (2 kali), Italy, New Zealand (2 kali) selain Bali dan Singapore. Saya pernah jugak jejak London, Cardiff dan Manchester. Antara sebab lawatan kerana kerja dan selebihnya melancong.


Pada bulan July nanti saya bercuti lagi ke China bersama Dr Marry Hana, kawan baik saya. Semalam di Matta Fair Hana dah beli ticket. Nampaknya tahunni, tahun berjalan sakan. Hahaha. Tahun lepas tak pergi mana. Cuti-cuti dalam negara jer.
Sebenarnya trip ke Italy untuk semua staff Eurofine adalah sebagai membalas jasa baik semua warga kerja Eurofine yang telah bekerja kuat dan setia dalam masa susah dan senang. Tahunni ada rezeki lebih sikit, Presiden Eurofine, Cik Ida Rahayu bermurah hati nak belanja anak-anak buah. Terima kasih. Lain kali kalau rezeki lebih banyak Eurofine akan bawa anak-anak staff sekali. Insyaallah....

No comments:

Post a Comment