Tuesday, February 24, 2009

PABILA SYAITAN BERBISIK

Jumaat ini 27 Februari, jam 8.00 mlm sebuah lagi telemovie terbitan Eurofine akan disiarkan di RTM2 bertajuk Pabila Syaitan Berbisik. Telemovie yang dibintangi oleh Ayu Raudhah, Remy Ishak, Jalaluddin Hassan dan Dian P.Ramlee ini ditulis oleh Syarifah Faneeza Syed Yeop berdasarkan cerita asal oleh panel skrip Eurofine. Cerita penuh mesej ini mengisahkan bagaimana seorang anak gadis bernama Julia yang ingin hidup mewah sehingga sanggup mendengar bisikan syaitan untuk menggoda kawan baik bapanya sendiri, Is yang juga merupakan bapa angkatnya dan menghancurkan hati ibu angkat yang selama ini menganggapnya sebagai anak sendiri.
Citenya simple je, tapi ia akan jadi peringatan pada kita semua. Kita kat duniani, kalau tak ada syaitan, mesti baik-baik belaka. Tapi nak tak nak, syaitan dah memang ada. Cuma, kita dibagi akal untuk fikir mana yang baik, mana yang buruk. Fikir macammana nak menepis bisikan dan godaan syaitan. Masalahnya, ada manusia yang syaitan tak payah bisikpun, tapi dia sendiri lak yang nak jadi syaitan. Masyaallah....
Sebenarnya cerita Pabila Syaitan Berbisikni kita orang nak buat di Kemboja sekali dengan drama bersiri Lara. Barulah nampak lebih hebat. Tapi tak jadi sebab RTM nak tayang telemovieni pada bulan Februari sedangkan Lara baru je shoot 18 Februari lepas. Walau bagaimanapun citeni memang bagus di bawah arahan Reen. Ayu Raudhah yang membawa watak Julia memperlihatkan lakonan yang mantap. Adik Rozita Che Wan ini, sekalipun dari segi wajah, taklah secantik kakaknya tapi dari segi lakonan dia sememangnya hebat! Remy Ishak? Wow! Saya memang jatuh cinta dengan mamatni! Handsome, macho! Lakonanpun bagus. Walaupun dalam telemovie ini peranan yang dimainkan oleh Remy taklah banyak mana, tapi dia mempamerkan lakonan yang bakal membuat penonton ingat pada wataknya. Itu kelebihan Remy! Dan Eurofine dapat bekerjasama lagi dengan Remy dalam sebuah lagi telemovie bertajuk Mat Bunga. Di dalam telemovie tu Remy pegang watak utama. Nanti saya akan cerita pulak pasal telemovie itu. Best, kelakar cite tu.
Ok...jumpa lagi.

1 comment:

  1. Betul cakap you ayu raudhah ni lakonan dia mantop dia salah satu bintang yang harus di beri ruang

    ReplyDelete