Monday, April 27, 2009

HARI JADI

Semalam hari lahir saya. Hari ini tak sangka pulak ada majlis makan-makan kat Eurofine.Terima kasih pada Datin yang bawa roti jala dan kari ayam yang sedap. (Buat sendiri ke?) Linda yang bawa laksa yang memang kaw giler - banyak ikan! Jason dan makcik yang beli air dan buah jugak Lazam yang bawa kek besar! Jugak terima kasih pada Fiza yang bawak rendang daging. Semuanya best, semuanya sedap! Yang tak best sebab Ida dan Zu tak ada. Ida pergi Manila, bisnes trip sementara Zu pergi umrah. Moga Zu doakan yang terbaik buat saya dan semua warga Eurofine di depan kaabah....


Sebenarnya pada usia sekarang ni rasa macam malu nak sambut hari jadi. Memang dari kecik lagi saya tak dibiasakan sambut hari jadi. Dan ini diteruskan dengan anak saya Aezie. Tak pernah sambut pun. Tak tahulah nanti kalau dia besar, dia pulak nak mama dia sambut macam budak-budak lain. Usia 42 bukan muda! Tapi saya tetap rasa macam baru berusia 32 tahun!! Kadang-kadang rasa macam remaja 12 tahun. Muda pada hati. Itu yang penting. Tapi tak adalah sampai lupa diri. Dalam usia sekarang rasanya masih banyak yang belum dicapai. Bukan tidak tahu bersyukur dengan apa yang ada, tetapi kepuasan diri masih jauh untuk digapai. Itu yang buat saya terus muda. Setiap hari rasanya terlalu cepat berlalu. Saya perlu kejar masa yang ada selagi ada kudrat, selagi ada kesempatan. Harap-harap saya terus sihat, bertenaga. Dan paling penting terus bahagia!

No comments:

Post a Comment